Elulookirjeldus kui kaubamärk ja hea võimalus eristuda

Ühe viimase kogemuse põhjal olen aru saanud, et elulookirjelduse kirjutamine on ikka üks trikiga asi. Ma ise saan oma eluloo vormistuse kaudu mõjutada lugejat – ehk, mida tähele panna, mida mitte, kuidas CV lugejat mõjutada selliselt, et ennast ihaldatuks teha. Toon ka kohe näite oma enda kogemuse põhjal.

Alles suvel juhtus üks ebameeldiv olukord, kus jäin huvitavast ja väljakutseid esitavast projektist ilma täiesti mõttetul põhjusel, väljakutsest, kuhu kandideeris paarsada inimest ning just mina osutusin väljavalituks. Aga siis ühtäkki, minu suureks üllatuseks, toimus kannapööre. Juba viimases faasis, kus 100% oli minu osalemine projektis kindel, võeti ühendust eelneva töökoha esindajaga, nagu ikka, et kuulda inimese arvamust, kellega koos tööd oled teinud. Võib-olla olete kokkupuutunud ka ise väikese inimese kompleksiga tüüpidega, kes on loomu poolest kadedad teiste ambitsioonide suhtes. Nii siis minu projektis osalemine sinnapaika jäigi. 100%-st sai ühtäkki 0%. Vältige oskuslikult ebameeldivaid inimesi, kes mingil põhjusel võivad silmakirjalikult teie vastu käituda.

Aga pole hullu, õppisin sellest ja lihtsad muudatused sellel samal Curriculum Vitael töötavad imehästi. Siit ka üks põhiline reegel, mida nüüd alati meeles pean ja ka teistele eluloo vormistajatele soojalt soovitan. Kogu endale soovitajaid, hea nimega inimesi, ära jäta soovitajate osa oma muu info juurest välja. Vali endale just need õiged inimesed, kellega oled osalenud ühistes projektides ning kes sind kõige paremini tunnevad. Pane kirja nende nimed ja kontaktandmed, lühidalt ka nende inimeste tegevusvaldkonnad. Enne seda loomulikult küsi soovitajatelt nende arvamust ja luba. Täna neid soojalt. Just nii on sul võimalik suunata oma resümee lugejat tähele panema just seda, mida sa ise soovid, suunad neid resümeed lugedes käituma just nii nagu sina tahad. Too soovitajate nimed selgelt esile, et tööandja saaks just õigete inimestega ühendust võtta.

Sattusin hiljuti peale põnevale galeriile, kus oli kokku kogutud hunnik kreatiivseid elulookirjeldusi. See galerii oli põhiline ajend, et seda postitust siia kirja panna. Pani mõtlema, et tänases keerulises majanduskliimas end nähtavaks teha pole sugugi nii kerge kui see võis olla paar aastat tagasi. Tublide ja andekate inimeste leidmine väikses Eestis pole kunagi kerge ülesanne olnud, kuid täna tundub see mõnes mõttes veelgi keerulisem, sest ühele kohale soovijate hulgas on tublisid ja andekaid vabasid inimesi isegi rohkem.

Ja nii sirvitakse neid kümneid ja sadu CV-sid läbi, tavaliselt on kõik ühesugused, täiesti tavalised. Selle postituse mõte oleks näidata, kuidas juba alguses end teha huvitavaks ja teistest kümnetest, sadadest eristuvaks. Loomulikult on siinsed näited peaasjalikult loominguliste inimeste pärusmaa, aga see ei pruugi sugugi nii olla, sest loominguline ei pea olema ainult disainiga seonduv, ka turundus, ärijuhtimine, avalikud suhted, meedia ja paljud teised valdkonnad on loomingulised. Nii ei peagi sinu CV olema tavaline valge leht, musta kirjaga. Mõtle CV-le kui sinu logole, sinu brändile, sest sina kui isiksus oledki tegelikult bränd, mida sa iga päev tuntumaks muudad.

Selle artikli kirjutamine sundis ka mind ennast üle vaatama oma resümeed. Kunagi ei või ette teada, millal see võib vajalikuks muutuda. Hea on kaustast värske ja teistest eristuv elulookirjeldus välja võtta ning ihaldatud ametikohale kandideerimiseks kohale saata.

1 2 4 5 6 8.0 8 10 11 12 13 15 16 17 18 20 21 22 23 24 25 27 28 30 31 35 36 37

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *