Kuidas luua meeldejäävat sloganit oma kaubamärgile?

Kuidas kujundada meeldejäävat sloganit oma kaubamärgile?

Sloganid on meeldejäävad tunnuslaused, mida kasutatakse üldiselt koos ettevõtte logoga või siis reklaamikampaaniates. Neid peetakse efektiivseimateks tähelepanu tõmbajateks tootele või brändile. Kuid, kui tihti sina näed “since 1982” tüüpi sloganeid, ilusa logo all. Tõenäoliselt liiga tihti.

Selle postituse eesmärgiks on tuua välja 5 olulist vihjet, kuidas luua suurepärast sloganit. Ja kui sa ise ei ole selleks võimeline, siis kust saada abi.

Esimese asjana tuleks muidugi selgeks teha, kas sloganit on üldse vaja või saab ka selleta edukalt hakkama. Kui sul on juba logo olemas, siis see tähendab, et sa oled juba alustanud oma toote või ettevõtte brändinguga. Ja kui see samm on tehtud, siis peaks kindlasti mõtlema lööva tunnuslause loomisele.

Mida sa täpsemalt brändida tahad, kas oma toodet või ettevõtet? Sellest sõltub see kuvand, mida sa väljapoole näidata tahad. Bränding on eluline, kui soovid suuremate ettevõtete tähelepanu köita. Sest suuremad ettevõtted tahavad konkreetselt näha, et sa suhtud ome teenusesse või tootesse sama tõsimeelselt kui sina.

1. Alusta logost

 

Kui su brändil ei ole veel logo, siis sellest tuleks alustada. Slogan töötab alati koos logoga, et selgelt välja tuua brändi identiteet.

Ilma logota jääb slogan pentsikult välja paistma. See ei pruugi muidugi nii olla, kui ettevõtte ainuke meediakanal on raadio. Näitlikult öeldes, kui logo on kana, siis slogan on muna : )

Pane tähele, et suured brändid muudavad oma sloganeid üsna tihti. Ja sama võiks teha ka iga ettevõte, nii umbes iga 5 aasta tagant. Slogani vahetus pole alati kerge otsus, igivanad brändid seda pigem ei teegi (näiteks “Always Coca-Cola” või “Gillette – best for men” jt.).

2. Slogani loomine nõuab oma aega

Kui sloganit loovad oma ala spetsialistid, siis ettevõttega tutvumiseks läheb paar tundi, slogani ajurünnakuks ja ideede kogumiseks paar tundi, muudatustele ja kliendiga konsulteerimisele jällegi paar tundi. Ideaalis võiks see ju nii olla. Edasi-tagasi liikumist algus ja lõppfaasi tuleb ette pidevalt, eriti kui tegemist on suure ettevõttega, kus on põlvkondade kaupa traditsioonid sügavalt juurdunud.

Slogani väljamõtleja leidmine ei olegi nii kerge kui see võib tunduda. Iga copywriter ei ole alati sobiv selleks ülesandeks. Peab olema usalduse element ja avatus. Ettevõte peab usaldama slogani looja meeskonda, et nad tulevad kindlasti välja heade slogani ideedega.

3. Lihtne ja arusaadav slogan

Logo on õnnestunud ainult siis, kui sihtgrupp sellest kiiresti aru saab. Sloganiga on sama lugu. Tõenäoliselt “parim pagaritoode aastast 1949” ei ole just päris see. Lihtsus tähendab eelkõige eesmärki, mille poole püüeldakse.

Slogan ei saa olla ka ühe sõnaga öeldud; näiteks “pagariäri”, sest see ei ütle ju mitte midagi, peale selle, millega ettevõte tegeleb. Kui aga kahe või kolme sõnaga saabki väljendada ühesõnaga öeldavat mõtet, siis väga hea. Võib-olla siinkohal tookski näiteks Nike “Just Do It”, mis on väga lihtne ja võiks ühe sõnaga öelda “Go!” vms. Samas klišeena kõlab “Selling the Highest Quality Organic & Natural Products (Whole Foods).

4. Kui oskad, lähene huumoriga

Kui sul on võimalik sloganile läheneda huumoriga, siis see on hea viis oma sihtgrupile meelde jääda. Tooks siinkohal näite omanäoliste kottide tootjast Crumpler, kes ei pelga olla oma toote suhtes aus: “Crumpler makes you sexy”.

Üks päris hea näide humoristlikust sloganist on näiteks Cracked.com oma: “America’s Only Humor & Video Site, Since 1958″. Slogan hõlmab nalja ning suhtub samas irooniaga “since…” sloganitesse, seejuures väites, et nad on Ameerika ainuke huumori lehekülg.

Veel üks näide on ühest video leheküljest, kus peale kõige muu kasutasid nad sloganis ka fraasi, et nad ei saa olla aastast 1958 või midagi sellist. Kogu slogan on ca 9 sõna pikk.

Kui sa ei ole võimaline sloganit naljakana luua, vaid labasena, siis parem proovi midagi muud.

5. Ole aus, ära ülista oma toodet

Ausus on oluline. Mõtle sellele, kas su ettevõte on üldse võimeline selleks, mida selle slogan väidab. Selliseid väikseid ettevõtteid võib näiteks tuua palju, kes tulevad välja täiesti naeruväärsete sloganitega, mis lõppkokkuvõttes töötavad nende tegevusele vastu.

Hea oleks vältida ka selliseid “The Best…”, “Suurim..”, “Esimene…” tüüpi lähenemist, sest kes on see, kes tõestab seda asjaolu. Samuti on selline lähenemine igav ja liiga tüüpiline, isegi kui see on tõsi. Teine asi on muidugi, kui ettevõte on saanud mõne auhinna või tunnustuse, kus ta tõepoolest on “The Best…”.

Kui see tundub liiga keerulisena, siis proovi mitte mõelda sellele, et sa kirjutad sloganit, vaid mõtle sellele, mis su ettevõte või toode tegelikult on, mõtle välja brändi sõnum ja ütle seda ühe lausega, mis ettevõtet või toodet kõige ausamal viisil iseloomustab. Mõtle, mida sinu toode ütleks, kui ta oleks võimeline rääkima?

Näiteid, ebaausatest toote tunnuslausetest võib tuua igasuguste Poolas toodetud pesupulbri ja puhastusvahendite reklaamidest. Tulevad tuttavad ette need mitmed katsetused, kuidas on toodet järgi proovitud, ning need sugugi ei ole nii suurepäraselt töötavad, kui reklaamist näeme.

Kes kirjutab sloganit?

See kõik oleneb, mida slogani kirjutajalt oodatakse. Kui sul on selge nägemus, sa oled hea fantaasiaga, orienteerud disainimaailmas, valdad graafilist disaini, siis väga hea klapp võib tekkida ka freelancer-iga, ilma et peaks suurelt kulutama mõne reklaamibüroo peale.

Suurematel ettevõtetel on soovitav siiski pöörduda suurema meeskonna poole ja suhelda just reklaamiagentuuri või mõne disainifirmaga, oleneb eelarvest.

Et saada tegelikult seda tulemust, mida sa väga ootad, siis pöördu agentuuri või siis copywriter-i poole oma enda ajurünnakul kogutud ideedega, brošüüride, internetilehekülje näidistega, avatud suhtumisega ja küsi, mida nad saavad teha hea slogani loomiseks. See on esimene konkreetne kontakt, et saada aru, kas võimalik koostöö leiab aset või mitte. Tõenäoliselt võib see agentuur tulla täiesti ootamatu ja teistsuguse ideega välja, mille peale ei tasu sugugi ehmuda. Mida rohkem äärmuslikke ideid seda suurem tõenäosus on leida see sobiv kesktee.

Reklaamiagentuur on kindlasti väga kogenud slogani kirjutaja ja brändija, kuna reklaamiagentuurile on see igapäevane töö, muude tegevuste hulgas. Reklaamiagentuur on kallis valik.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *