SEO lihtsamad nipid võhikule

SEO lihtsamad nipid võhikutele

Kui rääkida toote turundamist interneti kaudu, siis ei saa üle ega ümber otsingumootoritele optimeerimisest (SEO). Selleks, et toote vastu huvi tuntaks, selleks peab ta olema ka kergesti kättesaadav ja võimalikult hästi “pildis”. Mis see SEO siis täpsemalt on? Lihtsamalt öeldes tähendab see seda, et sinu internetilehekülg on ehitatud või optimeeritud selliselt, et erinevad otsingumootorid annavad talle ilma igasuguse reklaamita otsingutulemustel võimalikult kõrge koha. Tulemus ilmub võimalikult ette poole nö orgaaniliselt.

Näiteks, kui panna Google otsingusse märksõna “hamburger”, siis tihtipeale võib paremalt servast leida näiteks Burger Kingi või McDonaldsi tasulised reklaamid. Kõik, mis aga vasakule poole reastub, need tekivad sinna täiesti orgaaniliselt, loomulikult, selle eest ei ole makstud, vaid internetilehekülg on osavalt üles ehitatud ja optimeeritud.

See postitus ongi mõeldud just nendele, kes ei soovi reklaamile eriti kulutada. Välja paista ja toodet näidata interneti kaudu saab ka täiesti tasuta. Täna on selleks nii palju võimalusi. On ka muidugi ettevõtteid kes tegelevad lisaks muule ka SEO-ga (otingumootoritele optimeerimisega) või siis ainult SEO-ga. Aga siit leiadki põhilised punktid, mida sa ise saad teha, et sinu toode internetis oleks otsingumootorites lihtsasti leitav.

1. Lisa oma internetilehekülg kataloogidesse

Kataloog on laialdane, kategooriate kaupa eraldatud nimekiri internetilehekülgedest. Erinevalt otsingumootoritest, kataloogid on loodud inimeste, internetikasutajate endi poolt. Selleks, et kataloogides oma internetilehekülge avaldada, selleks tuleb see ise sinna registreerida. Kui see registreeritud, siis pannakse internetilehekülg sobivasse kategooriasse ja kõik ongi korras. Saab ka ise kategooria(d) ise määrata. Väga kasulik tegevus selleks, et internetis enda internetilehekülje leitavust parandada. Mõned kataloogid on näiteks: www.dmoz.org, http://dir.yahoo.com, www.en.wikipedia.org, http://directory.google.com.

2. Määra märksõnad

Millised on need tõenäolised märksõnad, mida internetikasutajad otingumootoritesse sisestavad selleks, et leida sinu internetilehekülg, sinu toode/teenus? Kirjuta need märksõnad üles, kindlasti vaata oma internetilehekülje sisu üle ja ole kindel, et need märksõnad on ka tekstides sees, maitsekuse piirides proovi neid märksõnu oma kodulehel rohkem kuvada.

3. Analüüsi

Seo oma internetilehekülg mõne statistika programmiga. Üks populaarsemaid on kindlasti Google Analytics. Jälgi järjepidevalt oma lehekülje külastatavuse statistikat, kindlasti vaata ka märksõnu, mida inimesed kasutavad, kui on sinu koduleheküljele jõudnud. Seedi seda informatsiooni ning püüa teha järeldusi, kuidas inimesi koduleheküljele tagasi kutsuda, kuidas parandada märksõnade valikut, et sinu toote/teenuse leidmine internetis oleks veelgi hõlpsam. Kindlat reeglit ei olegi. See on järjepidev optimeerimine ja katsetamine.

4. Loo ja kirjuta blogi

Blogi on loomulikult üks parimaid viise, kuidas oma internetikeskkond hoida igapäevaselt värskena ja huvitavana, nii et inimestel on põhjust ka tagasi tulla ja uurida, mida on uut. Pane tähele, et otsingumootorid panevad uuendusi leheküljel tähele, analüüsivad selle sisu ning vastavalt värskendavad sinu internetilehekülje kuvamist pingereas. Ja blogi puhul on oluline, et selle sisu oleks lugejatele põnev ja annab neile lisaväärtust. Siis on suur tõenäosus, et lugejad saadavad sinu blogi linki edasi teistele tuttavatele ja sõpradele, või siis lisavad sinu postituse lingi oma blogisse jne.

5. Lingi oma lehekülge võimalikult palju

Lingi oma internetikeskkonda võimalikult palju, loo oma võrgustik nii siseste kui väliste linkidega. Ära ainult teiste organisatsioonide linke oma lehele pane, vaid palu seda ka neil teha, kui võimalik. Mida rohkem sinu internetikeskkonnale viitavaid linke on, seda tublimini reageerivad sellele ka otsingumootorid ning sinu positsioon pingereas jällegi tõuseb. Kui sa kasutad sotsiaalmeedia portaale (Orkut, FaceBook, LintedIn, Twitter jne), siis kasuta lisatarvikuid, et sinu postitused ja lingid läheksid ühekordsel postituse/uudise sisestamisel koduleheküljel automaatselt nendesse portaalidesse laiali. See on imelihtne seadistamine, aga tulemused on märkimisväärsed.

Eriti soovitatav on sotsiaalmeedia portaalides ennast nähtavaks teha erinevatel e-poodidel. Alles hiljuti kuulsin, kuidas veinide e-pood Eestis läks FaceBooki ning kogus lühikese ajaga mitu tuhat fänni ning müük kasvas poole aastaga kaks korda.

1 reply

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *